More

    Skift Wodify ud med PushPress – Nemt og gratis!

    Relaterede Artikler

    Wodify gav D. 8 April svar på al den modvind de havde fået, til mediet Morning Chalk Up ovenpå at de valgte at tilbageholde alle deres medlemmers udbetalinger med +14 dage.

    Wodify var kommet i modvind da de 48 timer inden, at de skulle sørge for at deres flere tusinde medlemmer (CrossFit boxe), fik trukket medlemskaber fra medlemmerne og udbetalt til ejerne – meldte ud at de fortsat ville trække pengene, men rykke udbetalingen til ejerne 14 dage. Dette på baggrund af COVID-19 krisen og at fitness industrien var i en særlig risikogruppe for at medlemmerne ville have deres penge tilbage.

    Wodify forsvarede selv den sene udmelding til medlemmerne med at de så gav dem en chance for at trække pengene anderledes. F.eks med kontanter eller check. Altså hvis Wodify’s kunder havde brug for pengene med det samme.

    De så sig simpelthen nødsaget til at gøre dette, udfra eget udsagn om, at de havde mistet omtrent 65.000$ ved at Boxe havde trukket penge fra folk og derefter lukket deres forretning, hvorved medlemmerne så stod og ville have deres penge tilbage.

    For at forstå hvorfor dette skulle kunne give mening et eller andet sted, så er Wodify’s model bygget op således:
    De benytter Stripe (betalingsløsning ala. MobilePay, NETS osv.).
    Hos Stripe har Wodify en konto hvor de så bygger deres medlemmers konto udfra. Medlemmerne skal godt nok godkendes, men man får ikke sin egen Stripe konto, man hører blot under deres. Det betyder at når Wodify trækker pengene fra medlemmerne, så går de til Wodify, som så sender dem videre til eks. CrossFit Mayhem.
    Udfordringen opstår så når et medlem i CrossFit Mayhem siger til deres bank at de ikke vil godkende den betaling og laver en “Chargeback”. Så trækker banken pengene fra Wodify, som så efterfølgende skal opkræve pengene ved CrossFit Mayhem. Det er ved denne model at Wodify skulle have mistet 65.000$ ved at der ikke var dækning.

    Jeg havde selv lige koblet min box på Wodify da beskeden kom og jeg troede ærlig talt at jeg misforstod den mail de sendte. Det gjorde jeg ikke! Selv ovenpå adskillige mails til Wodify endte jeg først med at få mine betalinger d. 23 April. Altså betalinger som skulle have tilgået mig omkring d. 5 april – eller udfra deres nye model d. 14 april.
    Jeg var ikke i stand til at komme i deres Low-Risk gruppe og få betalinger som normalt, selvom jeg fortalte dem at jeg havde åbnet op igen og de kunne se at kunder bookede og fik fuldendt deres oprettelser. Wodify er udfra deres eget udsagn en så stor virksomhed, at de ikke kan tage særlige hensyn… Ved denne udmelding spillede de mig rigtig dårlig, for hvis der er noget jeg er vandt til som træner, så er det at tage hensyn til andre.
    Det er ikke urimeligt (i min optik) at holde folk op på den aftale man har indgået – og at forvente den bliver overholdt!

    Hvad gør man så?
    Med teknisk snarrådighed og indsigt i hvordan betalingsløsninger virker, fik jeg fundet frem til PushPress som også kørte med Stripe. Jeg kontaktede dem og lagde kortene på bordet: Jeg føler mig snydt ift. min aftale ved Wodify og min tillid til deres system er forsvundet. Kan man på nogen måde flytte aftalerne over til PushPress uden at ulejlige kunderne for meget?
    Det kan man – ret nemt end da!

    Step-by-step
    1) Opret din egen Stripe konto (jeg havde en fra mit andet firma).
    2) Kontakt PushPress og giv dem besked om at du vil flytte til dem.
    3) Følg deres manual for hvordan du udtrækker brugerdata på dine medlemmer fra Wodify.
    4) Udload dem i deres system og begynd at koble betalingsplaner på, når Stripe har flyttet dem.

    Dette tog for mig 9 dage i alt. For dig uden en Stripe konto kan det tage op til 14 dage før at din Stripe køre normalt. Derfor start med den og så kommer resten!

    Hvad er PushPress for et system & firma?
    I første omgang er det grafisk flottere og fungerer mere intuitivt. Hvor Wodify minder om noget lavet på Windows 98 så er PushPress en moderne Mac løsning.
    Programmerne kan nøjagtigt det samme, men hvis du fakturer for under 90.000 kr. om måneden så kan du nøjes med kun at betale 1% af dine betalinger til PushPress via. deres gratis løsning.
    PushPress er noget mindre end Wodify og de er i det store hele bare glade for at have deres medlemmer og at få nye til. De tilbyder al den hjælp du har brug for med noget hurtigere responstid i opsætning end Wodify og de uploader løbende features som kan gavne deres medlemmer som eks. denne: How to: Build an at home workout animation using MailChimp.

    Hvor Wodify har frosset medlemmernes penge for at sikre dem selv, så har PushPress oprettet en Fond hvor boxe (også ikke medlemmer af PushPress) kan ansøge om 500$ til hjælp i denne svære tid.

    Kontakt dem gerne og lad os vide hvad din erfaring med PushPress bliver!

    Kommentar

    EFTERLAD ET SVAR

    Indtast venligst din kommentar!
    Indtast venligst dit navn her

    Artikler