More

    Motivation & Mindset

    Relaterede Artikler

    “Mental toughness is a measure of individual resilience and confidence that may predict success in sport, education and the workplace.”

    Vi støder på det hele tiden.. Hvordan bliver jeg mentalt stærkere? Hvordan lærer jeg at presse mig selv mere i min træning? Hvis jeg bare havde en mental træner, så kunne han give mig nogle værktøjer som jeg kunne bruge..

    Det næste her er bygget på mine egne erfaringer – igennem arbejdet med de atleter jeg har – hvad jeg har nørdet/researched mig til – samt hvad jeg personligt har oplevet og prøvet på egen krop. Jeg er ikke en fagperson, som er uddannet indenfor mental coaching, men jeg har omkring 16 års erfaring tæt inde på livet.

    Det “rigtige” Mindset er, når du i samarbejde med din hjerne har besluttet dig for, at I kan og vil vinde den udfordring I står overfor. Det er en process, som bliver bygget op af mange ting over tid. Erfaringer, humør, modstandernes kraft/størrelse er blandt de mange ting, som spiller ind. Men hvordan overbeviser man sig selv om, at man kan vinde?

    Der findes ikke en nem vej. Du får ikke et unikt værktøj eller et quote af en helt speciel mental coach, som fører dig helt til tops. Det kræver hårdt arbejde, vedholdenhed og en “never ever quit” mentalitet. Det er en svær kendsgerning at få smidt i hovedet, især i en tid hvor vi “næsten” kan få og købe alt, hvad vi peger på her og nu. Du bliver nødt til at presse dig selv fysisk og psykisk, hvis du ønsker at udvikle dig.

    Vores krop er så smart designet, at den udvikler sig i forhold til hvad den bliver udsat for. Jo mere lort du trækker den igennem, jo mere modstandsdygtig og holdbar bliver den.
    Det her er måske ikke nyt for dig, men kunsten ligger i at blive ved med at udfordre dig selv. Tag den svære vej hver gang, indtil den svære vej bliver det nemme valg.

    Det vi bruger meget tid på hos DarkSidePrgm er at bygge selvtillid op, på det hårde, langsigtede og holdbare måde. Som en kæmpe mur – sten for sten. Vores atleter er oftest ikke selv klar over det, da det er en længerevarende process. Det er noget der sker gennem hundredvis af hårde og udfordrende workouts, som over længere tid giver dig troen på, at ligegyldig hvad du bliver udsat for så kan du klare det, fordi det have du gjort masser af gange før.

    Vores mål er at udfordre atleterne indenfor hele øvelsesrepetoiret og gerne mere til, så når der kommer noget nyt og grænseoverskridende, så er de klar til at angribe. Meget groft skitseret, så hver gang du står overfor en udfordring er det i princippet 50/50 om du klarer det godt eller skidt. Hvis du klarer det godt ligger du en selvtillids-sten over på muren. Næste gang du står overfor samme udfordring, trækker du din gamle erfaring op af hatten. Denne gang hedder den 75/25 i det favør at du klarer udfordringen godt, fordi sidste gang kunne du jo godt, hvorfor skulle du så ikke kunne denne gang. Endnu en sten til muren.

    Det er lidt nemmere at motivere sig selv til næste udfordring, når du nu ved, at du er ved at bygge en stærk selvtillids-mur op med en masse små selvtillids-sten i form af udfordringer du har klaret. Det kan eksempelvis være en hård workout som du ikke troede du kunne klare, men som du klarede alligevel – en lønforhandlingen som gav dig det dobbelte af, hvad du havde håbet på – bare for at nævne et par eksempler. Husk det er “DIN” mur du bygger.
    Just keep going…

    Kommentar

    EFTERLAD ET SVAR

    Indtast venligst din kommentar!
    Indtast venligst dit navn her

    Artikler